Thursday, July 2, 2009

dakwah fardiah dan sunway piramid




Huh bertempat di tengah2 prasarana 'highclass ma' dan tempat yang terkenal dengan ‘papa bing’.. (combination pub and clubing).. pada malam hari, terdapat satu tempat yang begitu sesuai dan sensitif untuk dakwah fardiah (df) mad’u baru...


Haha mmg ssh nk percaya tp percayalah, dari byk2 tempat yg aku tlh msk, bowling ke, snuker ke, panggung ke,apa2 yg sewaktulah.., ice skating kat sunway piramid lh antara tempat df yg paling lama aku boleh ‘duduk’,huhu... yelah pertama kali pergi aku pergi, masuk pukul 11, pukul 3.30 plak tubik. Tu pun dalam sedar x sedar dan sbb lorak...

Aku rasa klu x lorak tu, pasti pkul 6 ptg jg
ok aku tubik ...hahaha.... yelah, belajar ice skating mmg menyeronokkan, tambahan plak klu ada kanak2 yg seusia 5-8 thun meluncur dengan ‘bangga’ di depan kitaa..menari-nari dengan riangnya, kita plak tersadai ditolak arus..huhuhu..tp ni blh jd pemangkin kat kita utk lagi bertambah tenaga nk cepat-cepat pandai..huhu.. (dai mesti lebih ckt, bru respect)

Alhamdulillah, setelah lama starting aku dengan pegang2 tepi tebing dinding ice skating, aku dah boleh skit2 bergerak tempat lapang tampa medium pegangan..tp takut2 la, beginnerkan.. pengakhiran pelajaran aku ari2 adalah kaedah ‘gulingan breaking’.. oh ya, lupa nk bagi thu sifu aku sapa..

haa.. ni la dia sifu aku ‘dai hip hop skater’..hahaha.. abg dhani..

ini mmg boleh diketogorikan sbg riadah kot... berpeluh sakan aku main benda ni.. istimewanya pergelangan kaki kita akan jdi kuat dan merasai basahan ice kat baju..hahaha..


msk bab df td kan, sebab utama aku kata sesuai dijadikan df ialah masa yg diluang adalah lama,mean masa kita bertaaruf pun lama (taaruf berterusan bosan jgk so...). 2. Time main plak, ada masa berhentinya , sbb ltih ke, sbb skit kaki ke, time ni lah kita kita tunjukkan concern kita..tlg g ambik plaster ke..huhu. 3. Time ni jga lah kita nk selitkan df amal kita dlm ..‘riadah islami’..mean time solat kita ajk dia solat skali, tunjuk ‘main..main gak tp solat jgn lupa’... dan byk lagi lah klu nk diperincikan..huhuhu..


On planning.. ajak ank usrah sg pusu.. ok x ?? Ad sapa2 sedia membantu...




to my roomate, tank for ur suport.. n also to 'ahli angkat' bilik 105..hahaha

3 comments:

fahmi faudzi said...

sori dong tak dpt ikut..

Beejan said...

aku tk ikut sbb famy tkdpt ikut=P.

keretasorong said...

sowy, aku xdpt ikut sbb beejan tak dpt ikut d:D

Post a Comment

 


my classical honda © 2008. Design by: Pocket