Saturday, June 20, 2009

final all about u


saat berganti saat, hari berganti hari, kini tiba test yang menguji sakat mana kepahaman kita setelah 0.5 sem kat uia gambak ini. Dah lumrah sebenarnya nk cakap pasal test ini, tp yg x lumrahnya ialah pengamalan kita dalam berdoa sebelum @ selepas study dan nk masuk exam.

disini sedikit perkongsian untuk korang

Doa Setelah Belajar :




Allahumma inni astaudi’uka ma ‘allamtanihi fardudhu ilayya ‘inda hajati ilaihi wa laa tansanihi ya rabbal ‘alamina.

Artinya: “Ya Allah, sesungguhnya aku menitipkan pada-Mu apa yang telah Engkau ajarkan kepadaku, maka kembalikanlah padaku saat aku membutuh¬kannya dan janganlah Engkau jadikan aku lupa padanya, wahai Tuhan semesta alam.”

Doa Ketika akan Memasuki Ujian:

Rabbana atinaa mil ladunka rahmatan wa hayyi’ lana min amrina rasyada.

Artinya: “Ya Allah, Tuhan kami berilah kami di sisi-Mu suatu rahmah, dan persiapkan kami mengenai urusan kami dengan petunjuk-Mu.”

Aku ingat lagi tak kala aku nk ambik spm, mak aku ada berpesan "nak, banyak2lah maye ajak dekat2 nk peso ni, doa ko Allah sokmo, jgn lupo klu dale dewe exam tu banyakkan bertenag, klu debar gak baco ayat Alam nasyrah...."

Dan Alhamdulillah, stiap kali nk pekso mmg aku akan baca ayat keramat yg mak aku bagi tu.

'Ya Allah, permudahkan urusan dunia kami, jgn Kau tinggalkan kami tampa hidayah-Mu walau kadar sekelip mata mahupun yg lbh cepat dari itu'......Amin.

SEMOGA DAPAT RESULT GEMPAK kat member aku yg ambik exam... ikutlah gapo pun. Doakan ak berjaya dalam exam ni

2 comments:

Zan Hassan said...

salam..nie dah tulis doa,baca tak doa tersebut?

bany said...

insyallah

Post a Comment

 


my classical honda © 2008. Design by: Pocket